Ako posilniť duševnú pohodu v troch jednoduchých krokoch

Ako posilniť duševnú pohodu v troch jednoduchých krokoch

Nielen fyzické, ale aj psychické zdravie sa dá posilňovať, cvičiť a zlepšovať. Tento tréning je dokonca rovnako dôležitý ako pravidelný pohyb. Ako posilniť duševnú pohodu?

Budujte priateľské vzťahy

Kvalita osobných vzťahov má veľký vplyv na duševnú kondíciu. Určite máte skúsenosti s tým, ako vie človeka rozhodiť konflikt s kolegami či rodinou. Nepodceňujte silu harmonických vzťahov a snažte sa venovať tým, na ktorých vám záleží.
Pozitívny vplyv na duševnú pohodu má aj to, keď sa stretávate s ľuďmi, ktorí majú rovnaké záujmy. Staňte sa napríklad členom športového klubu, tanečného kurzu alebo amatérskeho divadla. Prinesie vám to do života pocit spolupatričnosti, nové situácie a zážitky.

Začnite byť užitoční

Dobrou terapiou pre seba samého je pomoc ostatným. Nájdite si na ňu čas. Práca v komunitnej záhrade, pomoc priateľom, rodine, nákup ťažkých vecí pre staršiu susedu... Snaha o zlepšenie života druhých zlepší aj váš život. Budete sa môcť tešiť z toho, že niekomu pomáhate.

Nájdite si čas na seba

Netrávte večery iba pasívne – pred televízorom. Pre duševnú pohodu je dôležité tešiť sa zo svojich koníčkov. Naštartujte projekt, na ktorý ste nikdy nemali čas, alebo si nájdite niečo nové, čo vás bude baviť a napĺňať. Splnené ciele a výzvy zlepšujú duševnú kondíciu, dodávajú pocit úspechu a budujú vašu sebadôveru. Nemusí to byť hneď kurz keramiky alebo kreatívne písanie. Zamyslite sa, čo vám prináša radosť.

Pravidelný pohyb

Aj niečo také jednoduché ako pravidelný pohyb môže byť výzvou. Je na vás, či uprednostníte prechádzky, posilňovňu alebo prácu v záhrade.Popri pohybe sa snažte i oddychovať. Najmä ak máte pocit, že na vás dolieha stres, ste unavení a nesústredení, snažte sa nájsť si priestor na odbúranie rušivých momentov. 

Zrelaxovať môžete i pri šálke čaju.

Ak si vyberiete bylinky s upokojujúcim účinkom, zabijete dve muchy jednou ranou. Dobrou voľbou bude napríklad odvar z materinej dúšky, medovky, mäty či lipy. Tiež môžete zjesť štipku šafránu, je to skvelé prírodné antidepresívum. Jeho farbivo stimuluje tvorbu serotonínu – hormónu dobrej nálady.

Spánok
Na záver nezabúdajte ani na pravidelný a dostatočne dlhý spánok. Neukracujte sa oň, pretože inak si prenesiete vyčerpanie a podráždenie do ďalšieho dňa.

 

PharmDr. Paula Kubovičová

farmaceut

online Lekáreň Tri veže